På enheten Infrastruktur lägger vi grunden för utveckling av digitalisering, självbetjäning och automatisering så Arbetsförmedlingen på riktigt kan leverera ett kundbemötande i världsklass. Vi stöttar hela myndigheten i det dagliga arbetet med vårt IT-stöd samtidigt som vi säkrar, moderniserar och skapar en flexibel infrastruktur.

Vårt uppdrag är spännande och utmanande. Samtidigt som vi är i en omfattande digitaliseringstransformation ska vår verksamhet leverera högklassiga IT-lösningar till både Arbetsförmedlingens kunder men också till den interna verksamheten.

Vi har flera verksamhetsområden, från kundsupport till att skapa tekniska lösningar och därmed en bredd i våra kompetenser. Oavsett inriktning drivs våra medarbetare av att hela tiden hitta de bästa och mest effektiva lösningarna.

Vi låter våra medarbetare utvecklas och agera inom självledarskapet för att skapa både engagemang och utrymme för de bästa lösningarna för våra leveransområden. Hos oss är det viktigt att vi ger utrymme till våra medarbetare att pröva sig fram för att hitta den mest optimala lösningen på våra uppgifter.